Teamviewer
Teamviewer
Klantportal
Klantportal
Support
Support

Werken tijdens corona – Hoe gaat het met Maikel?

Ik werk nu bij print én bij ICT

Sinds de komst van het coronavirus ziet werken er voor veel mensen er opeens heel anders uit. Zo ook voor collega Maikel. Hoe gaat het met hem?

Ik ben onderdeel van het service team van engineers en start ’s morgens altijd op kantoor Haaften. Normaal laden we de nieuwe printers in en vertrek ik naar de klant om ze daar te installeren. Maar toen half maart gevraagd werd of ik ook wilde helpen bij ons ICT team. Zei ik gelijk: ‘Ja, leuk!’.

Normaal doorwerken

Die paar extra handjes van mij komen nu goed van pas. ICT is een vitale functie. Zonder goede ICT verbindingen zou Nederland op dit moment niet draaien. Ons ICT team heeft het sinds de corona uitbraak druk. Daarom werkt iedereen hier zo normaal mogelijk door.

Persoonlijke ontwikkeling

Ik kwam bij ISO Groep binnen als Service Engineer en maakte recent de opstap naar Technical Solutions Engineer. Ik vind het mooi om telkens weer nieuwe dingen te leren en heb mezelf via trainingen ontwikkeld. Ik beschik daardoor over kennis van de nieuwste print- en documentoplossingen. Ook thuis heb ik een hoekje waar ik software test. Ik ben altijd nieuwsgierig hoe nieuwe techniek werkt.

PC installatie voor apotheek

Vandaag ben ik bezig geweest om nieuwe computers klaar te maken voor apotheek Zwaaiplein in Veenendaal. Zo kunnen ze straks snel geplaatst worden en hoeven we het werkproces bij de klant minimaal te verstoren. Ik zet er onder meer maatwerk software op, een mediaplayer en een Microsoft Office pakket. Ook heb ik de instellingen zo ingesteld dat het scherm niet uitgaat en de pc altijd direct beschikbaar is voor apotheek medewerkers. Hun hele proces is zo ingericht dat zij snel medicijnen kunnen uitgeven.

Digibord installatie op school

We hebben ook veel scholen als klant. Het is wel raar hoor om daar nu te zijn. Het is heel stil. Bij de st. Wilibrordusschool heb ik een digibord geïnstalleerd. Daarvoor heb ik de bekabeling naar de computer en de stoomvoorziening gemaakt. Een usb aansluiting zorgt hierbij voor de bediening van het touchscreen.

Eén aanspreekpunt voor je digitale werkplek

We hebben steeds meer klanten die zowel print, ICT als telefonie van ons afnemen. Ik was bij twee klanten wel eens geweest om printstoringen op te lossen, nu stond ik daar aan de deur voor de installatie van ICT op de werkplek. Zij herkenden mij van de printerservice en vonden het verrassend, maar ook slim, dat ik nu voor de ICT langskwam. Zij ervaren het als prettig om voor alle digitale zaken één aanspreekpunt te hebben.

IT en slimmere printers

Wist je dat kopieerapparaten steeds slimmer en multifunctioneler worden dankzij IT? Denk aan scannen naar allerlei applicaties, managed print solutions (beveiligd printen met een code), of de smart integration oplossing van Ricoh (met de koppelingen naar Afas en Sharepoint). Ook onze eigen innovatieve printserver voor scholen hoort thuis in dit rijtje.

Schoon, schoner, schoonst

Overigens is ons werk rondom printers door corona niet heel anders geworden. We komen nog steeds op afspraak. Vooraf bellen we dat we eraan komen en vragen we hoe de situatie ter plekke is. Het is op veel plekken stiller.
Het schoonmaken van de machine, inclusief het operationele paneel, was altijd al een onderdeel van ons werk. Nu ontsmetten we de kopieerapparatuur met alcohol en dragen we speciale handschoentjes. Ik zie wel dat bedrijven nu zelf ook hygiëne middelen bij de printer plaatsen. Het is prettig als je het bedieningsscherm, waar veel mensen aanzitten, schoon kunt maken.

Op zoek naar (nieuw) werk tijdens corona?

Veel bedrijven zijn door corona overgegaan op thuiswerken. Maar lang niet iedereen. Ons ICT team heeft het drukker dan ooit en kan nog wel wat handjes gebruiken. Wil jij starten in de IT? Bekijk dan de vacatures.