Toners bestellen
Toners bestellen
Klantportal
Klantportal
Support
Support

Autobedrijf de Groot – Veenendaal en Rhenen

auto de groot Veenendaal Rhenen
Graag verrassen we klanten positief

Autobedrijf de Groot kiest bewust voor ISO Groep

“Wij willen anderen helpen, zoals je zelf ook geholpen wilt worden.” Gerrald de Groot van Autobedrijf de Groot heeft een uitgesproken idee over klantcontact. Via via had hij al goede verhalen over ISO Groep gehoord, toen hij besloot telefonie af te gaan nemen. Snel volgde ook de printers. “Toen we niet meer happy waren over onze ICT-leverancier, was het logisch om ook ICT onder te brengen bij ISO Groep.”

Autobedrijf de Groot

Autobedrijf de Groot is een universeel autobedrijf met vestigingen in Veenendaal en Rhenen. Naast het verkopen van auto’s hebben ze een werkplaats en afdeling schadeherstel. Het familiebedrijf bestaat sinds 1974 en is opgericht door de vader van Gerrald. Nu zit hij samen met zijn broer Jan achter het stuur. Door de jaren heen is er een grote klantenkring gevormd en staan ze bekend als een betrouwbaar autobedrijf. “Wij zijn blij als klanten hier instappen in hun nieuwe auto en tevreden het terrein afrijden.”

Overeenkomsten

“Graag verrassen we de klant positief. We zijn persoonlijk. Doen ons werk zo snel mogelijk en we leveren alle merken auto’s.” Eigenschappen die hij ook graag ziet in partners waarmee hij samenwerkt. “We hebben inderdaad meerdere overeenkomsten. Bij ons staat het team ook paraat voor klanten en heerst er een warme sfeer. Dat zie ik ook terug bij ISO Groep. Daarnaast werken we beide ook regionaal en gunnen we elkaar werk.”

Telefonie via Internet

“Verkoop van auto’s moet altijd door kunnen gaan, daarom zijn telefonie en IT voor ons het belangrijkste. De helft van de mensen die op zoek gaat naar een auto, doet dat via internet en belt ons. Gaat de telefoon niet over, dan is dat een ramp. De andere helft stuurt een mail of een Whatsapp. Dus ook dat moet vlekkeloos verlopen. Zelf moeten we ook kunnen bellen. We overleggen altijd over de noodzaak en kosten van reparaties. We adviseren klanten over wat wel en wat niet moet gebeuren.”

Werkplekbeheer

De Groot heeft meerdere werkplekken die uitgerust zijn met Office 365. Het geeft rust nu ook werkplekbeheer is uitbesteed. Gerrald vertelt: “Eerst werd er bij problemen nogal eens heen en weer gewezen tussen de leverancier van de printer en de leverancier van ICT. Gelukkig hebben we daar nu geen last meer van. Het is duidelijk: we bellen naar één loket als er iets spaak loopt.”

Ontzorgen

Autobedrijf de Groot ervaart het als prettig om ontzorgd te worden door ISO Groep. Gerrald wil geen gedoe hebben rondom ondersteunende processen, maar door kunnen met het verkopen en repareren van auto’s. Hoe uit zich dat? “Pas was er een datakabel kapot gedaan. Na een belletje, stond Jan-Willem binnen een uur op de stoep met een nieuwe datakabel. Dat is de servicegraad waar ik van hou. Gewoon. Snel zaken oplossen voor je klant. Dat is wat waard.”

Winst vanuit het digitaliseringsproces

Van de intake van occasions tot facturen er gaat steeds meer digitaal, maar er valt ook nog winst te behalen. Hoe zien de processen eruit bij Autobedrijf de Groot en wat kan beter?

  • Verkoop: auto’s die de verkoop ingaan worden gefotografeerd en voorzien van een beschrijving, de kilometerstand, het kenteken en de opties, waarna ze vanuit het systeem Wheeler Delta automatisch naar bekende auto verkoop sites gezet worden (zoals Autoscout24, Viabovag, Autotrack en Marktplaats). Aanvragen via de website van online verkopen komen ook direct in een systeem binnen.
  • Planning & werkplaats: de werkplaats krijgt werkopdrachten digitaal aangeleverd vanuit het systeem.
  • Voorraad: is er nauwelijks, acht keer per dag worden na bestelling onderdelen snel geleverd.
  • Magazijn: daar liggen vooral autobanden op kenteken op stellingen.
  • Aflevering: bij aflevering controleert de werkplaats de werkzaamheden met de klant.
  • Facturatie: gaat digitaal per mail, maar als klanten liever een factuur op papier willen, krijgen ze een printje.

Gerrald: “Eind dit jaar maken we nog een belangrijke digitaliseringsslag. We krijgen nieuwe software van CSW Software. De planning, de werkplaats en de inkoop en verkoop van auto’s gaat hierop draaien. Ook levert dit systeem managementinformatie. Monteurs gaan dan ook werkopdrachten afhandelen via een tablet.”

Wat wil Autobedrijf de Groot?

  • Altijd bereikbaar zijn en zelf kunnen bellen
  • Betrouwbare IT
  • Niet misgrijpen als toners op zijn
  • Probleemloos printen
  • Eén aanspreekpunt hebben voor service en storingen

Welke digitale oplossingen levert ISO Groep?

Eén belletje
Gerrald de Groot

Gerrald de Groot, Auto de Groot:
“Eerst werd er bij problemen nogal eens heen en weer gewezen tussen de leverancier van de printer en de leverancier van ICT. Gelukkig hebben we daar nu geen last meer van. Het is duidelijk: we bellen naar één loket als er iets spaak loopt.”

Vragen over deze case?

Neem contact op met
Harold Veldhoen