Toners bestellen
Toners bestellen
Klantportal
Klantportal
Support
Support

Microsoft 365 training

Microsoft 365 training fysiek of online

Wanneer je als organisatie kiest voor Microsoft 365, sta je aan het begin van een mooie verandering. Binnen de verschillende pakketten is ontzettend veel mogelijk. Met trainingen en de juiste ondersteuning ga je pas echt de meerwaarde ervaren van dit handige pakket. Collega Marnix verzorgt regelmatig Microsoft (voorheen Office) 365 trainingen, die kunnen zowel fysiek als per webinar plaatsvinden.  Wat zijn de meest gestelde vragen over Microsoft 365?

Aan wie geeft je Microsoft 365 training?

Tegenwoordig hebben we allemaal wel ervaring met webinars. Ik gaf tijdens mijn eerste webinar de basistraining voor Microsoft 365 voor de Eben-Haëzerschool in Elspeet. Als we een school of bedrijf migreren naar Microsoft 365 of G Suite geven we altijd een instructie. Ze gaan dan met hun data over van de lokale server naar de cloud. We vinden adoptie erg belangrijk en helpen de klant hier graag mee op weg. De basistraining volstaat dan. Verder bieden we ook trainingen voor gevorderden aan. Niet iedere organisatie maakt gebruik van alle Microsoft 365 applicaties. Klanten kunnen daarom de cursus Micorsosft 365 kiezen die bij hun past. We geven de cursussen fysiek op locatie of via Teams.

Hoeveel deelnemers zijn er en hoe lang duurt de training?

Online houden we het aantal deelnemers graag overzichtelijk, zeven of acht trainees is optimaal. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen. Bij deze school hadden we 2 groepen van 1,5 uur. Klassikaal kunnen we meer deelnemers aan.

Kun je enkele voorbeelden geven van vragen die vaak gesteld worden?

1. Hoe werkt versiebeheer?
2. Als ik thuis werk voor school moet ik dan altijd werken via Micorsosft 365?
3. Als ik een bestand open in SharePoint kan er dus altijd ook iemand anders opeens in beginnen te werken?
4. Stel dat ik thuis in Word heb gewerkt op mijn eigen schijf, hoe zet ik dat dan in OneDrive?

 

En wat zijn de antwoorden daarop?

1. Als je het document deelt dan heb je geen 2 losse versies, dan worden mijn wijziging in jouw originele document bijgewerkt als een extra versie.

2. Voor het bewerken van documenten en of verwerken van email kan je (ook de leerkracht zonder schoolcomputer) werken in Microsoft 365. Hiervoor kunnen ze hun eigen computer gebruiken en navigeren naar https://portal.office.com.

3. Je collega’s die ook toegang hebben tot het documentbibliotheek kunnen werken in hetzelfde document. Dit is overigens wel zichtbaar als er een collega het document open heeft.

4. In OneDrive zit een mogelijkheid om documenten te uploaden naar OneDrive. Overigens kan dit ook gebeuren in SharePoint.

Moeten de deelnemers zich vooraf nog voorbereiden?

Ik ga er in de basistraining vanuit dat er mensen zijn met geen enkele ervaring met Microsoft 365. Deelnemers krijgen van tevoren een instructieboekje om de online training goed te kunnen volgen. Dit omdat anders de deelnemers niet kunnen aanhaken. Hier kunnen ze ook aantekeningen in maken en later kunnen ze dit gebruiken als naslagwerk.

Waren de deelnemers tevreden over de training?

We vragen bij de oplevering van ICT altijd om ons te beoordelen. Leuk om te melden is dat we in het geval van de basisschool een dik compliment van de directeur kregen, dat we ondanks corona heel netjes hebben gehandeld. Hij gaf ons een rapport met allemaal tienen!

Ook interessant:

Vragen over deze case?

Neem contact op met
Harold Veldhoen